3.7.14

Dormia tot com si l'univers fos un error.

Enigmàtica frase: “Dormia tot com si l'univers fos un error.” Això ho va escriure el poeta Pessoa al seu Llibre del desassossec, al 1935. Un d'aquells llibres, com L'Ulysses de Joyce, Sota el volcà, de Malcolm  Lowry, L'ofici de viure de Pavese o el Quadern Gris de Josep Pla que tothom diu voler llegir però que gairebé ningú no ho fa. 
I aquesta frase encapçala l'exposició al centre Joan Miró del fotògraf i artista Roni Horn, de qui deixo un parell d'imatges. 

poemes catala pessoafernando pessoa millors poemes


3 comentarios:

  1. El llibre del desassossec i El quadern gris són més assequibles, no hi tenen res a veure amb l'Ulisses de Joyce, que per a mi és il·legible, almenys per les meves limitacions. És com pujar a l'Everest dels llibres, no ho fa qualsevol.

    ResponderEliminar
  2. confesso tenir l'Ulisses començat i interromput, Pessoa és un autor que m'encanta en totes les seves versions heterònomes , el llibre del desassossec el tinc i me'l rellegeixo de tant en tant , és un llibre que mai se li treu el suc , dec ser rareta perquè a part de l'Ulisses començat els altres me'ls tinc llegits , si encara hi és l'expo miraré de visitar-la sobretot per la citació d'en Pessoa

    ResponderEliminar
  3. Jo voto pel Quadern Gris de Josep Pla. Un llibre que no parla de res, quasi. I en canvi....

    ResponderEliminar