19.10.12

Noia elèctrica

El poema Noia elèctrica neix d'una visió fugaç d'una dona al carrer del Pi de Barcelona que em va portar a recordar altres èpoques, altres moments, tot una gentada que vaig conèixer i que els camins del viure sovint et fan oblidar i oblidar-los, els uns als altres. Un petit homenatge poètic, doncs, als fantasmes del passat.

Noia elèctrica

El barret de costat,
barret de copa.
L'Appetite for que és desgana
i un infinit cansament per tots.
Les malles negres metrallades,
els filaments de bruixa
et tapen el rostre de les estacions
i duus una oberta camisa de vellut
poemes a noiesraspat per la inclement ciutat
que t'assenyala com a repudiada.

No, no queda ningú
de totes aquelles nits de rock and roll,
excepte tu,
una guspira tramposa.

                                       Igor Kutuzov, octubre de 2012

9 comentarios:

  1. "Guspira tramposa"... ja, ja... com diuen en castellà "Genio y figura hasta la sepultura"

    Una abraçada

    ResponderEliminar
  2. M'agrada, em quedo amb aquesta guspira tramposa, segur que és on rau l'essència de la noia elèctrica.
    Petons i bon cap de setmana, Igor!!

    ResponderEliminar
    Respuestas
    1. El poema de la noia elèctrica m'agrada més ara que quan el vaig escriure.
      I és curiòs, la "guspira tramposa" accepta gairebé qualsevol interpretació.
      Salut.

      Eliminar
  3. Te veig, cada vegada més, còmode, Ígor. Com si t`haguessis descobert de bellnou amb la poesia.

    ResponderEliminar
  4. Aina Rotger, em fas por. Com pots saber el que penso i sento des de Nova York... Estic començant a escriure un nou llibre de poemes. Ja tinc dotze poemes i estic content, és una altre veu.

    Guspira tramposa d'un temps que no existeix. De totes maneres, qualsevol interpretació és bona, aquí està la gràcia.

    Petons.

    ResponderEliminar
  5. Un nou llibre de poemes que, fins que no estigui acabat, no intentaré publicar...

    ResponderEliminar
  6. m'ha agradat aquesta noia elèctrica!

    ResponderEliminar
  7. Restes d'un temps que ja no existeix.
    El temps se'ls menjarà.

    ResponderEliminar